Аналитика и исследования коммерческой и жилой недвижимости Украины


Главная О компании Услуги компании Наши клиенты Реклама Контакты






Основні тенденції на ринку офісної нерухомості міста Києва в березні-квітні 2007 року.

2007-10-22 10:13:11

  socmart-foto30.04.2007 Компанія «Соцмарт» провела маркетингове дослідження ринку офісних площ міста Києва. Всього в процесі роботи було вивчено більше 60 бізнес центрів (класів А, В+, В, В-/С; як тих, що давно функціонують, так і частково введених в експлуатацію, або ті, що знаходяться на стадіях будівництва-проекту). Деякі з основних тенденцій на ринку офісних площ в м. Києві:

1. Не дивлячись на розроблену для України класифікацію бізнес центрів, все одно є багато неясних моментів. А це дає можливість бізнес центрам завищувати свій клас для того, щоб брати з орендарів більш високу орендну ставку.  Наприклад, на нашу думку, в Києві немає добудованої офісної споруди, яка б повністю відповідала класу А. Максимально близько до цього рівня підібралися такі офісні центри як Мандарин Плаза, Домінант, Арена Сіті (правда, один з важливих критеріїв – розвинута внутрішня інфраструктура у цих бізнес центрів в першу чергу за рахунок торгово-розважальних частин Мандарин Плаза та Арена Сіті), Міленіум (якщо не говорити про проблеми в стосунках орендарів та власників БЦ), Регус (хоча він є невід
ємною частиною Горизонт Тауер), Поділ Плаза (але спеціалісти досі спорять, чи можна його місцезнаходження віднести до CBD, адже бізнес центри класу А можуть розміщуватися лише в центральному діловому районі), Європа Плаза (не зовсім дотягує до класу А через паркінг). Можливо, повністю класу А відповідає лише нещодавно відкритий Парус. Також на цю високу сходинку претендують такі бізнес центри, як Айсберг, Леонардо, Іллінський, Ренесанс, Панорама, БЦ на Дніпровському узвозі 1, Львівська Брама, але це спірне питання, ми б все ж таки віднесли їх до В+, у звязку з деякими явними невідповідностями – будівля реконструкція, а не нова, недостатня інфраструктура, розташована не в центральному, а в прилеглому районі і т.д. Схожа ситуація спостерігається і з бізнес центрами, які за своїми характеристиками знаходяться між класами В та С.

2. Попит продовжує перевищувати пропозицію, особливо на бізнес центри високих класів. Достатньо швидко орендарі укладають угоди з недавно відкритими офісними будівлями, деякі з них (наприклад, Ренесанс) вже заповнені повністю. Власники бізнес центрів надають перевагу укладанню договорів з орендарями на тривалі строки – 1, 3, 5 років. Також користуються стійким попитом і ті бізнес центри, що відкрилися порівняно недавно, а саме – Київ Донбас, Барок, Хрещатик Плаза, New Tehnology BC,  Саксаганський БЦ, Cubic та багато інших – орендарі у них практично не міняються роками.

3. Намічається тенденція до будівництва БЦ не тільки в центральній та прилеглій, а і в віддаленій зоні. Якщо бізнес центри класів А, В, побудовані в останнє десятиліття, в переважній більшості знаходяться в районах CBD, чи наближених до них (за виключенням БЦ на Руденко 6а та Platinum в Алладіні, а також кілька реконструйованих об
єктів в районі Петрівки), зараз все більше нових офісних будівель зявляється на околицях. Наприклад БЦ Виноградар, БЦ Феофанія, 2-я черга БЦ на Руденко 6а, ЖОК Дарницький, бізнес парк Alacor, БЦ на Харьківському шосе (у кінці), ТОК на Столичному шосе та багато інших.

4. Усе більше бізнес центрів є лише складовою комплексу (житлового, торгового, складського, готельного). З побудованих як кілька прикладів можна привести Панораму (житлово-офісний комплекс), Мандарин Плаза (торгово-офісний комплекс), Арена Сіті (торгово-офісний комплекс), Ботанік Тауер (житлово-офісний комплекс), Дипломат Хол (багатофункціональний комплекс), Ост-Вест (офісно-складськой комплекс) і т.д. Протягом найближчих років плануються до відкриття житлово-офісний комплекс Hammer Center (в ЖК Пори року (Времена года), офісно-готельний комплекс Торонто Київ, офісно-складський Alacor, житлово-торгово-офісний Mirax Plaza, житлово-офісний Покровський Посад та багато інших. Все більше з
являється та проектується багатофункціональних комплексів, в яких сучасна людина має можливість і жити, і працювати, і відпочивати, і робити покупки.

 

Маркетингове дослідження ринку офісної нерухомості класу «А», «В» и «В+» Києва

 

http://www.socmart.com.ua

Поиск

Подписка

Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья
Готовые исследования, обзоры
Новости, статьи и аналитика
RSS-лента (новости, статьи и аналитика)
RSS-лента (Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья)
RSS-лента (Готовые исследования, обзоры)