Аналитика и исследования коммерческой и жилой недвижимости Украины


Главная О компании Услуги компании Наши клиенты Реклама Контакты






Топ 5: Список позитиву року, що минає!

2009-12-29 09:19:14

доктор хаусЗа ширмою благополуччя і зростання було не видно цілої купи існуючих проблем. Економічний спад показав, хто є хто насправді, змусив жити у відповідності з відомою аксіомою бізнесу: «Виживає найсильніший». Не будемо говорити про погане, перераховувати цифри падіння, в кінці року підбиваючи підсумки деякі складають списки найбагатших, найкращих, самих дорогих покупок і т.д., фахівці Socmart склали список, позитивних змін за минулий рік.

 

№ 1 Перше позитивне, що виявив криза, так це пролив світло на існуючі проблеми, які раніше не були помітні. У період зростання економіки, а будівельна сфера була однією з перших, яка стрімко розвивалася, правда потім з такою ж швидкістю опинилася внизу списку, не було часу займатися вирішенням питань якості. Саме ключове слово якість потрібно виділити, оскільки в гонитві за великими прибутками не приділялась належна увага якісної побудови бізнесу.

 

№ 2 Нерухомістю почали керувати, розвивається ринок Property Management. Будували, будували і нарешті побачили, що ми побудували. Раніше не приділялося належної уваги управління об'єктами нерухомості, вони з'являлися один за одним, як гриби після дощу, всі жили, як говориться по тренду. Шукати недоліки та виконувати роботу над помилками почали, але не всі, коли впав курс гривні, знизився товарообіг, серйозно зменшилася купівельна спроможність. Відсутність концепції та стратегії управління у багатьох торгових центрів призвело до розвалу бізнесу, і ще раз довело, що потрібно не тільки будувати нерухомість, а ще успішно її керувати. Особливість українського менталітету - страх віддавати свої багатомільйонні об'єкти в чужі руки заважало розвиватися аутсорсингу в Україні до кризи. Одним з головних чинників, який підштовхнув до розвитку ринку управління або Property Management стало отримання банками у власність непрофільні активи. В наслідок банкрутства деяких компаній в якості кредитних компенсацій банкам дісталися багато об'єктів нерухомості, зокрема торговельні центри. Фінансові установи, які не вміють управляти торговими об'єктами почали їх віддавати на аутсорсинг, в руки професіоналів. Завдяки цьому багато консалтингові компанії, які раніше розробляли маркетингові концепції для будівництва, змогли реалізувати себе в управлінні (Property Management) і технічної експлуатації об'єктів (Facilities Management).

 

№ 3 Ще одним поштовхом розвитку ринку управління стала активність орендаря. У часи благополучні практично ніхто з орендарів особливо не прив'язували до орендних ставок, не читав договору оренди, ця сторона питання не помічалося. Настали часи важкі, які змусили орендарів поборотися за свої права. Спад купівельної спроможності і валютні курси, що не змогли забезпечити рітейлерам звичні прибутку, тому докризові ставки, які ще в більшості були в доларах, були не під силу орендарям. «Практично весь 2009 рік пройшов під знаком війни орендаря та орендодавця», каже Анатолій Топал, віце-президент Спілки фахівців нерухомості України. За словами експерта орендарі виробили стратегію зниження ставок. У разі неможливості домовитися по-хорошому, орендар підшукує за зниженими цінами аналогічні площі. Виявивши гнучкість, багато орендодавців змогли залишитися на ринку і з прибутком, невисокою, але все ж покриває витрати на експлуатацію.

 

№ 4 Коли роботи вистачало всім, на ринку будівництва існувало безліч новачків, які за вартістю великих шанованих компаній надавали далеко не професійні послуги. Жорстке обмеження в засобах змусило моніторити і ретельно відбирати своїх підрядників, що витіснило дилетантів та аматорів ринку.

 

№ 5 Така ж ситуація виникла серед продажу нерухомості, про якість послуг, що надаються заговорили серед ріелторів. Приміром союз фахівців нерухомості України збирається підвищувати рівень ріелторів. Для цього планує створити:

· Сертифікація послуг ріелтора

· Рівні кваліфікації професії ріелтора

Перераховані вище заходи нададуть клієнту додаткове право вибору ріелтора, будуть впливати на імідж агентства, поліпшать якість роботи.

 

Автор: Інна Фрізюк

Джерело: http://www.socmart.com.ua (При передруці посилання, а для інтернет-видань - гіперпосилання, на http://www.socmart.com.ua/ обов'язкове.)

 


Поиск

Подписка

Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья
Готовые исследования, обзоры
Новости, статьи и аналитика
RSS-лента (новости, статьи и аналитика)
RSS-лента (Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья)
RSS-лента (Готовые исследования, обзоры)