Аналитика и исследования коммерческой и жилой недвижимости Украины


Главная О компании Услуги компании Наши клиенты Реклама Контакты






Московські забудовники пов'язані з київськими спільними проблемами

2010-03-04 00:58:31

Московські забудовники пов'язані з київськими спільними проблемамиСитуація на ринках Києва та Москви така, що забудовники перебувають буквально на дні. Плюс до всього, цілком імовірна друга хвиля кризи, констатують фахівці Socmart.
Леонід Казінец, що є головою ради директорів компанії «Барклі» озвучував свої думки з цього приводу.
Елітну нерухомість криза торкнулася не так сильно, тому що її набагато менше. Наприкінці 2008 року в економіці стався застій через сильний спад, тому на початку 2009-го в світі елітної нерухомості почали з'являтися демпінгові пропозиції. Компанії-забудовники не могли продати об'єкти за вигідною ціною, тому що люди не хотіли розставатися з великими сумами грошей, що й змусило їх на подібні кроки, коментують фахівці SocMart. Проте на даний момент, люди оцінили ситуацію і почали знаходити виходи з неї, тому попит почав відновлюватися, але дуже повільно. Компанії припинили демпінгувати ціни, але ринок нерухомості досить невеликий, тому нових пропозицій практично не з'явилося. Великі забудовники тепер самі оцінюють свої сили, необхідність у додаткових коштах і через це ціни зараз менш «прозорі».
Цей бізнес став привабливим, тому що девелоперу, який викупив ділянку землі в місті, закупив обладнання та матеріали, дав роботу будівельникам, продав клієнтом по реально-можливим цінами, повернув кредит, навряд чи вдасться вийти на нуль.
На даний момент, ситуація стала більш зрозумілою, тому забудовники почали шукати інші схеми роботи, інші регіони для своїх проектів, втілювати в життя проекти в інших секторах нерухомого майна.
Корпорація «Барклі», приміром, зараз займається ремонтом і модернізацією вокзалів, вкладаючи в це свої кошти і отримуючи прибуток від експлуатації. Також планує будівництво нових об'єктів на територіях біля вокзалів.
Однією з найбільших проблем, з якою стикаються компанії-забудовники, є оформлення різного роду документів, що забирає більше половини часу, відведеного на реалізацію проекту, констатують співробітники Socmart. І уряд, на жаль, так поки і не допомогло вирішити цю проблему, хоча це могло б допомогти також замовнику або майбутнім покупцям, так як об'єкти нерухомості стали б більш доступними.
І самим обурюють фактором є те, що в епоху кризи попит дуже сильно впав у той час, як вартість земельних ділянок, підключення комунікацій залишилася на тій же позиції. Собівартість об'єкта елітної нерухомості може складати від 15 тис. доларів / кв.метр, а покупця за такий «привабливу» ціну знайти практично неможливо.


Виходячи з цього, забудовникам доводиться змінювати свої стратегії і свою політику ведення бізнесу. Якщо раніше великі компанії могли дозволити собі не сильно економити, але робити свої об'єкти максимально привабливими, то зараз доводиться уважно передбачати всі витрати, підшукувати матеріали і конструкції дешевше, і в другу чергу дотримуватися гарна якість і гарний дизайн. На ціну всього об'єкту найменше впливає собівартість, оскільки вона становить приблизно чверть всієї суми, інші 75% - підключення до комунікацій, захід на майданчик, розселення і т.д., пояснює Socmart.
У той же час, вільних для будівництва ділянок зараз хоч греблю гати, але ціни їх не так вже й дешеві, а ризики дуже великі. А інвестиційна активність уряду будь-якої країни, на даний момент, потрібна як ніколи.
Що стосується банків і видачі ними кредитів, то їх вартість зводить нанівець багато проектів. Навіть якщо і взяти кредит під 17% річних, то за два роки сума по кредиту може складати близько 30% вартості всього об'єкту.
Ну і останній етап - продаж об'єкта кінцевого покупця. Тут можливо два варіанти: самостійна продаж або за допомогою ріелтора.
Ріелторів, в основному, привертають забудовники, які або не хочуть самостійно займатися продажем, або забудували цілий квартал, де без професіоналів з продажу не обійтися. І, знову ж таки, питання тут полягає, головним чином, у ціні. За даними експертів socmart, забудовники платять агентству від 1% до 12% кінцевої вартості об'єкта.



Джерело: http://www.socmart.com.ua/ ( При передруці посилання, а для інтернет-видань —гіперпосилання, на http://www.socmart.com.ua/ обов’язкове.)

Поиск

Подписка

Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья
Готовые исследования, обзоры
Новости, статьи и аналитика
RSS-лента (новости, статьи и аналитика)
RSS-лента (Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья)
RSS-лента (Готовые исследования, обзоры)